НЕОБХОДИМОСТ ОТ ПРОГРАМАТА
Достъпът до информационните и комуникационните технологии (ИКТ) за съвременните деца е неразделна и все по-важна част от достъпа до образование. Електронизацията на учебния процес е ключов елемент на модерното училище, а навлизането на иновации, базирани на ИКТ, в системата на образованието оптимизира процеса на обучение и повишава неговата ефективност. В Националната програма „Информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в системата на предучилищното и училищното образование“ (НП ИКТ) са заложени дейности по осигуряване на модерни средства за достъп до образователни ресурси и обучение в системата на училищното образование, както и устойчиво развитие на опорната образователна мрежова инфраструктура с възможност за бъдещо разширение и поетапно обхващане на всяка образователна институция. Развитието на започналото през 2015 година и продължило през 2016 – 2019 г. изграждане на опорната образователна мрежова инфраструктура ще продължи с поетапно и разширяване за нуждите на системата на образованието и науката. В настоящата национална програма е предвидено и повишаване капацитета на опорната мрежа с цел осигуряване на нарастващите нужди от капацитет за пренос на данни, а така също и внедряване на модерни технологии за управление и защита на тази мрежа. Много от съвременните образователни услуги разчитат на мултимедийно съдържание, сътрудничество в реално време, поточно предаване на глас и видео, споделяне на големи файлове. Тези услуги трябва да бъдат консумирани от 90 000 педагогически специалисти и 960 000 ученици в 4200 училища и детски градини. Разпространението на услугите в облачна среда чрез множеството центрове за данни носи несравним мащаб и наличност, насърчава както цифровите умения и компетентности, така и гъвкавите методи на обучение но изисква разпределена архитектура на защита, за да се подсигурят всички ресурси и данни и наличността на приложенията.

